Het thema van deze bijeenkomst is Ontwikkelingen in trends in planning en forecasting.

U herkent vast de eeuwige strijd tussen Sales en Operations. Sales wil de maximale service kunnen bieden aan de klanten en zegt ”Producten moeten altijd beschikbaar zijn en de kosten moeten zo laag mogelijk. Immers, dan kunnen wij het maximale verkopen aan onze klanten.” En Operations moet maar leveren, toch? Operations wordt vaak gedreven door efficiency, lange runs maken, omsteltijden beperken, noem maar op. Sales en Operations lijken wel elkaars vijand.

Hoe doorbreek je dit? Hoe breng je Sales & Operations in balans?

Inleiders

Hans van Oosteren (Improvium) leidt dit onderwerp in, waarbij hij gebruikmaakt van ’het Productiewiel’, een cross-functioneel concept dat gericht is op het in balans houden van de klantenservice en operationele efficiëntie.
Het biedt productieplanningsstrategieën en -hulpmiddelen die lean manufacturing in de procesindustrie mogelijk maken voor bedrijven die brede productportfolio's combineren met aanzienlijke omschakelingskosten. Dit concept is met succes toegepast binnen bedrijven in chemicaliën, voedingsmiddelen en voedselingrediënten. Hans licht de theorie en achtergrond van dit concept nader toe.

René Weltevrede (Smit & zoon) licht aan de hand van de case toe op welke wijze dit tot enorme kostenbesparingen kan leiden. Hij werd hierin ondersteund door Hans van Oosteren, die zijn sporen heeft verdiend op het toepassen van dit concept binnen Smit & zoon.

Omdat het een onderwerp is dat breder aansluit bij verantwoordelijken binnen uw organisatie, moedigen wij het aan om desgewenst een collega mee te nemen!